Опис послуг, що надаються МПС, включаючи всі платні послуги:
МПС «PayRun» надаються наступні послуги з переказу коштів (далі – види переказів):
Перекази в межах України за дорученням фізичних осіб:
- перекази коштів готівкою від фізичних осіб на користь фізичних осіб в національній валюті України – гривні для виплати готівковими коштами;
- перекази коштів готівкою від фізичних осіб на користь фізичних осіб в національній валюті України – гривні з зарахуванням суми переказу на рахунок, відкритий в будь-якому банку в Україні в т.ч. за номером електронного платіжного засобу (далі – ЕПЗ);
- перекази коштів з поточного рахунку (в тому числі ініційовані за номером ЕПЗ) від фізичних осіб на користь фізичних осіб в національній валюті України – гривні для виплати готівковими коштами;
- перекази коштів з поточного рахунку (в тому числі ініційовані за номером ЕПЗ) від фізичних осіб на користь фізичних осіб в національній валюті України – гривні з зарахуванням суми переказу на рахунок, відкритий в будь-якому банку в Україні в т.ч. за номером ЕПЗ;
- перекази коштів готівкою від фізичних осіб на користь юридичних осіб/ фізичних осіб – підприємців в національній валюті України – гривні з зарахуванням суми переказу на рахунок, відкритий в будь-якому банку в Україні;
- перекази коштів з поточного рахунку (в тому числі ініційовані за номером ЕПЗ) від фізичних осіб на користь юридичних осіб/ фізичних осіб – підприємців в національній валюті України – гривніз зарахуванням суми переказу на рахунок, відкритий в будь-якому банку в Україні.
Перекази за межі України/ із-за меж України за дорученням фізичних осіб:
- перекази коштів готівкою від фізичних осіб на користь фізичних осіб в іноземній валюті (долари США, євро) для виплати готівковими коштами;
- перекази в іноземній валюті: долари США, євро (перекази із-за меж України/ за межі України) здійснюють виключно Учасники та Непрямі Учасники МПС, що відповідно чинного законодавства країни свого місцезнаходження мають таке право;
- перекази в іноземній валюті: долари США, євро (перекази із-за меж України/ за межі України) в Україні відповідно до Правил МПС здійснюють виключно банки на підставі банківської ліцензії, а також небанківські установи, які отримали ліцензію Національного банку України на здійснення валютних операцій.
Умови участі в платіжній системі
- мати статус банку або небанківської фінансової установи, яка відповідно до законодавства країни своєї реєстрації/діяльності має відповідні ліцензії/дозволи на здійснення переказів коштів (в т.ч. транскордонних)
- відповідність Учасника вимогам вступу до ПС, викладеним у Правилах (що надаються учаснику ПС);
- виконання Учасником обов’язків, покладених на нього Правилами ПС (в т.ч. забезпечення зобов’язань Учасника у ПС) та договором про участь у ПС;
- виконання Учасником інших вимог, встановлених Правилами та договором про участь у ПС, зокрема, вимог щодо порядку проведення переказів у ПС, щодо захисту інформації, інформаційної безпеки тощо;
- виконання Учасником ПС вимог законодавства щодо запобігання легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом та міжнародних стандартів щодо боротьби з відмиванням коштів, фінансуванням тероризму та розповсюдження зброї масового знищення; законодавства у сфері переказу коштів та іншого законодавства країни реєстрації/діяльності Учасника;
- надання на вимогу Платіжної організації документів та іншої достовірної інформації, яка стосується діяльності Учасника або здійснених ним переказів коштів у ПС та надання якої передбачено Правилами або договором про участь у ПС;
- непроведення щодо Учасника процедури банкрутства, ліквідації, визнання Учасника неплатоспроможним та/або банкрутом у відповідності з чинним законодавством країни реєстрації Учасника;
- відсутність рішення вищого органу управління Учасника про його реорганізацію чи ліквідацію;
- відсутність рішення вищого органу управління Учасника про передання повноважень/зобов’язань щодо участі у ПС іншим особам, без погодження таких дій з Платіжною організацією;
- незастосування до Учасника санкцій у відповідності з чинним законодавством країни реєстрації/діяльності Учасника;
- відсутність інших підстав, які унеможливлюють подальше виконання Учасником його функцій у ПС.
Перелік прав та обов’язків платіжної організації платіжної системи та її учасників
Платіжна організація визначає Правила роботи МПС, а також виконує інші функції щодо забезпечення діяльності МПС та несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства України та угод, укладених з Учасниками.
Обов’язки та функції платіжної організації:
- – визначає Правила, умови, комісійні винагороди, максимально можливий розмір додаткової комісії, стандарти взаємовідносин та процедури діяльності МПС;
- – визначає порядок проведення взаєморозрахунків;
- – забезпечує функціонування та розвиток МПС;
- – здійснює процесинг – діяльність, що включає виконання за операціями
з платіжними інструментами авторизації, моніторингу, збору, оброблення та зберігання інформації, а також надання обробленої інформації учасникам розрахунків і розрахунковому банку для проведення взаєморозрахунків у МПС;
- – встановлює розмір комісії Учасників;
- – визначає ризики та організовує систему управління ризиками;
- – здійснює контроль за дотриманням Правил, комісійних винагород,
стандартів та процедур, а також врегулювання конфліктних ситуацій, що можуть виниками між користувачами, Учасниками, платіжною організацію та розрахунковим банком;
- – визначає маркетингову політику щодо розвитку МПС;
- – представляє МПС у зовнішніх відносинах.
Права платіжної організації:
- – може виступати Учасником у разі надання послуг користувачам, щодо проведення переказів МПС в пункті обслуговування користувачів, який їй належить. Перекази в іноземній валюті: долари США, євро, російські рублі (перекази із-за меж України/ за межі України) платіжна організація буде здійснювати виключно після отримання ліцензії Національного банку України на здійснення валютних операцій;
- – призупинити (тимчасово припинити)/ припинити (припинити на постійній основі) діяльність Учасників/Непрямих учасників в МПС відповідно до вимог Правил МПС;
- – встановлювати комісійні винагороди за послуги платіжної організації.
Обов’язки та функції Учасника:
– обслуговувати користувачів у строгій відповідності з Правилами МПС та законодавством країни свого місцезнаходження;
Права Учасника:
Учасник в разі надання йому такого права платіжною організацією, відповідно до умов угоди, має право залучати до співпраці третіх осіб як Непрямих учасників, та несе повну відповідальність за діями/бездіяльністю підключених ним Непрямих Учасників за Правилами МПС та укладеною з платіжною організацією угодою як за власними. Учасник самостійно проводить з Непрямими Учасниками, яких він залучив, розрахунки по операціях, проведених в МПС. Учасник може виступати в ролі Учасника-ініціатора та Учасника-отримувача, в залежності від того, яку операцію він виконує, відправку переказу або виплату переказу відповідно.
Непрямий Учасник має права та обов’язки Учасника, за виключенням випадків, вказаних в Правилах МПС та угоді, укладеній з Учасником, при цьому пріоритет при вирішенні спорів, встановленні прав та обов’язків Учасника, Непрямого Учасника, платіжної організації та розрахункового банку мають Правила МПС.
Порядок припинення участі в МПС та виключення учасника МПС, який порушує вимоги щодо участі в платіжній системі або більше їм не відповідає
- Кожен Учасник МПС «PayRun» може припинити участь за власним бажанням на підставі повідомлення про одностороннє розірвання угоди.
З ініціативи Платіжної організації, припинення участі Учасника в МПС «PayRun», може бути здійснено з таких підстав:
- відкликання у Учасника ліцензії (іншого документа), що дає право на здійснення переказів/ припинення діяльності небанківської фінансової установи;
- ініціації щодо Учасника процедури банкрутства, реорганізації, ліквідації, визнання Учасника неплатоспроможним та/або банкрутом у відповідності з чинним законодавством України;
- рішення вищого органу управління фінансовою установою про його реорганізацію чи ліквідацію;
- застосування до Учасника санкцій у відповідності з законодавством України;
- продовження існування підстав для призупинення участі Учасника в системі, які передбачені Правилами МПС «PayRun»;
- при відсутності в системі операцій Учасника протягом трьох місяців.
Платіжна організація повідомляє Учасника про припинення діяльності Учасника в Системі повідомленням, яке направляється електронною поштою не пізніше наступного робочого дня після припинення, із зазначенням причин припинення.
Платіжна організація не рідше одного разу на рік здійснює контроль дотримання Учасниками вимог щодо участі в Системі, визначених Правилами.
У випадку виявлення Учасника, діяльність якого не відповідає встановленим Правилами вимогам щодо участі в Системі, платіжна організація має права припинити діяльність такого Учасника в системі та письмово повідомити Національний банк України про виявлені порушення з пропозицією виключення Учасника з реєстру платіжних систем, систем розрахунків, учасників цих систем та операторів послуг платіжної інфраструктури.
Порядок вирішення спорів між учасниками та користувачами платіжної системи
В рамках МПС спори вирішуються шляхом переговорів – уснi запити та запити по електронній пошті до учасників операції. Якщо шляхом переговорiв не вдається вирішити спір, він вирішується у претензійному порядку. Якщо претензійним порядком не вдається вирішити спір, ПО створює комiсiю для вирішення спорів. Якщо після висновків комісії залишаються спірні питання, вони вирішуються в судовому порядку.
Для з’ясування спорів між учасниками, в т.ч. Непрямими учасниками, та Користувачами внаслідок невиконання або неналежного виконання ними своїх зобов’язань, сторони для отримання необхідної інформації мають першочергово звертатися с запитом до таких Учасників (в т.ч. Непрямих учасників) та Користувачів, з яким виник спір та які приймали участь у здійсненні спірної операції, та/ або до ПО у разі такої необхідності. ПО має право отримати в Учасників (в т.ч. Непрямих учасників) будь-яку необхідну інформацію по їх операціям в рамках МПС.
ПО. Учасники (в т.ч. Непрямi Учасники) та Користувачі, які отримали відповідний запит про надання необхідної інформації, зобов’язані розглянути цей запит та надати на нього вiдповiдь в максимально короткий термін, але не пізніше ніж на 5 (п’ятий) робочий день від отримання запиту.
Претензія Учасника/ Непрямого учасника, має бути викладена в письмовій формі українською мовою на бланку відповідного Учасника/ Непрямого учасника за підписом уповноваженої особи учасника, на направлена iншiй стороні рекомендованою поштою (або іншим способом, який підтверджує вручення претензії адресату).
Претензія повинна бути заявлена протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня виникнення підстави для претензії, та містити вказівки на обставини, які є основою для її надання, а також на дату виникнення вказаних обставин. Претензії, які надійшли після вказаного строку. не розглядаються. Рiшення по претензії повинно бути прийнятим протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дати отримання претензії.
Якщо претензійним порядком не вдасться вирішити спір, або за погодженням сторін спору, ПО створює комісію для вирішення спорів за участю представників сторін спору.
Комісія зобов’язана оперативно розглянута спір. З цією метою комісія має право проводити відповідні перевірки із залученням представникiв вiд Учасників (Непрямих Учасників) та/або Користувачів та отримувати необхідну для прийняття обґрунтованого рішення інформацію від Учасників (Непрямих учасників) та/ або Користувачів та/ або ПО.
Якщо з рішенням, прийнятим комісією з вирішення спорiв, сторони не згодні вони можуть звернутися для вирішення спору до суду вiдповiдноï юрисдикції, згiдно вимог чинного законодавства України.
Виникнення спорів між учасниками (Непрямими учасниками) та/ або Користувачами не повинно впливати на виконання належним чином ініційованих операцій переказу коштів. У разі виникнення ризику невиконання фінансової операції спір, ПО організація має право прийняти рішення про виконання операції за рахунок власних коштів та/ або за рахунок страхового фонду.
Учасник/ Непрямий Учасник, що обслуговує Користувача несе перед ними відповідальність, пов’язану з проведенням Переказу згідно з чинним законодавством країни свого місцезнаходження, даними Правилами та умовами відповідної Угоди.
У разі помилкового Переказу на рахунок неналежного отримувача, що стався з вини Учасника/ Непрямого Учасника, цей Учасник/ Непрямий Учасник зобов’язаний негайно після виявлення помилки переказати за рахунок власних коштів суму Переказу отримувачу.
Відповідальні виконавці Учасників/ Непрямих Учасників, винні в здійсненні помилкових Переказів, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства країни свого місцезнаходження.
Учасник – iнiцiатор зобов’язаний на вимогу Ініціатора письмово повідомити про стан його Переказу, в разі отримання письмового запиту від Ініціатора.
Ініціатор несе відповідальність перед Учасником/ Непрямим Учасником за відповідність інформації, зазначеної ним в Документі на переказ готівки, суті операції, щодо якої здійснюється цей Переказ, згідно з чинним законодавством країни свого місцезнаходження.
Врегулювання розбіжностей при Клірингу.
У випадку. якщо відповідальний виконавець Учасника, що відповідає за розрахунки, виявив розбіжності між звітом по переказам в ПЗ МПС і даним у внутрішній системі автоматизації Учасника, Учасник має дотримуватись наступної процедури вивірки:
виявити КНП та суми Переказів, які є причиною розбіжностей;
виявити Пункт(и), за якими є розбіжності;
перевірити в ПЗ МПС стан таких Переказів;
у випадку, якщо виявлене розходження стало наслідком неправильних
дій відповідальних виконавців Учасника, Учасник забезпечує виправлення таких дій.
Приклади неправильних дій:
Переказ був прийнятий від Ініціатора, але не був внесений в ПЗ МПС; Переказ був прийнятий від Ініціатора та був внесений в ПЗ МПС двічі; Переказ не був прийнятий від Ініціатора, але був внесений до ПЗ МПС; Переказ був виплачений Отримувачу, але в ПЗ МПС Переказу не було
надано відповідного статусу виплаченого Переказу;
Переказ не був виплачений Отримувачу, але в ПЗ МПС Переказу було
надано відповідного статусу виплаченого Переказу.
Якщо в Учасника з’явились питання щодо розбіжностей, якi вiн не може вирішити самостійно, Учасник зв’язується з ПО раніше узгодженими каналами зв’язку.
Вартість послуг, що надаються користувачам платіжної системи (розмір комісійної винагороди/ плата за здійснення операції)
Тарифи за реєстрацію транзакцій розраховуються в залежності від обороту, середньої суми транзакції і переліку одержувачів Учасника. Платіжна організація має право встановлювати окремі (для кожного учасника МПС) вимоги щодо мінімального розміру основних економічних показників їх діяльності в залежності від функцій, які вони виконуватимуть в МПС, що визначає можливі ризики, пов’язані з можливим невиконання ними своїх зобов’язань. З розміром комісії за здійснення конкретної операції (залежить від суми і одержувача переказу) платник може ознайомитися до її ініціювання після заповнення всіх параметрів переказу в платіжній системі.
Найменування валют переказу
Гривня, Євро, долар США